Klachten en complimenten

Bent u niet tevreden over de hulp die u krijgt of heeft u gekregen bij Mentaal Beter. Heeft u een klacht? Deel dat met ons. We kunnen ervan leren en voor ons kan uw inbreng reden zijn om iets te veranderen en onze zorg te verbeteren.

Bent u juist heel tevreden over de hulp dit u van Mentaal Beter hebt ontvangen? Ook dat horen we graag. Het is altijd mogelijk om uw zorgen, ideeën of verbetersuggesties door te geven.

Klachten en complimenten zorgen voor betere hulp.

Klachten en onvrede

Heeft u een klacht over een medewerker van Mentaal Beter? Of bent u ontevreden over de bejegening van een medewerker? Of over keuzes die tijdens uw behandeling gemaakt zijn. Maar ook over tijden en onkosten. Dan is het wenselijk om daar zo snel mogelijk over in gesprek te gaan Meestal kunnen klachten in een eerste contact naar tevredenheid opgelost worden. Het beste kunt u dan in gesprek gaan met de medewerker of de klachtenfunctionaris.

Complimenten en tips

Voor complimenten en tips staan wij ook altijd open. Bijvoorbeeld als u zeer tevreden bent over de behandeling of een behandelaar van Mentaal Beter. Wilt u dit graag even laten weten? Dan kunt u een e-mail sturen naar onze klachtenfunctionaris. U kunt er ook voor kiezen een waardering achter te laten op Zorgkaart Nederland. U hoeft dan alleen de locatie of het team op te zoeken om vervolgens uw waardering of tips achter te laten. Alvast bedankt!

Klachtenfunctionaris

Wilt u graag ondersteuning bij uw klacht, dan kunt u uw onvrede of klacht bespreken met de klachtenfunctionaris. Zij probeert samen met u en, als het nodig is, met desbetreffende medewerker tot een passende oplossing te komen. De klachtenfunctionaris geeft onafhankelijk advies en informatie en kan bemiddeling bieden. De klachtenfunctionaris is ervoor clienten en naasten die in behandeling is bij Mentaal Beter.

Klachtenfunctionaris Mentaal Beter:
Marion de Kruijf | klachtenfunctionaris@mentaalbeter.nl | 06 12 10 12 15

Meer informatie vind u in de klachtenregeling Wkkgz Mentaal Beter

Stap 1: In gesprek
Praat met uw behandelaar
Vertel het ons als u niet tevreden bent over onze hulp

Stap 2: Vraag de klachtenfunctionaris
Vindt u het moeilijk om over uw klacht te praten, Of komt er geen oplossing?

Vraag dan of de klachtenfunctionaris u kan helpen. Het e-mailadres is: klachtenfunctionaris@mentaalbeter.nl

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk kiest geen partij en heeft een bemiddelende rol. De Klachtenfunctionaris probeert samen met alle partijen tot een oplossing te komen.

Stap 3: Geschillencommissie
Bent u ontevreden over de afhandeling van de klacht dan kunt u naar de Geschillencommissie. www.degeschilllencommissiezorg.nl

Let op: hieraan zijn wel kosten verboden.

Mentaal Beter Kind en Jeugd

Bent u ontevreden over de afhandeling van de klacht en ben u jonger dan 18 jaar dan kunt u naar de externe Klachtencommissie van Mentaal Beter.

Omschrijf uw klacht altijd zo duidelijk mogelijk en vermeld uw naam en geboortedatum. Voorzie uw klacht van uw handtekening. Zodra uw klacht binnen is ontvangt u een ontvangstbevestiging. Daarna zal de klachtenfunctionaris u nader informeren over de behandeling van de klacht.

Mentaal Beter
t.a.v. Klachtenfunctionaris
Steijnlaan 12
1217 JS Hilversum

klachtenfunctionaris@mentaalbeter.nl

Financiële vragen/klachten

Heeft u vragen over facturen die zijn ingediend bij uw zorgverzekeraar? Of heeft u andere financiële vragen? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling Cliënten facturatie: clientenfacturatie@mentaalbeter.nl of 06 5338 43 69.