"Cliënten geven behandelingen bij Mentaal Beter een 8,6. Mentaal Beter is koploper als het gaat om ROM-metingen. "

Cliënttevredenheid

Cliëntervarings- en tevredenheidsonderzoek (CQi)

Op de vraag hoe waarschijnlijk het is dat cliënten Mentaal Beter aanbevelen, scoort Mentaal Beter een 8,6. Cliënten geven behandelingen bij Mentaal Beter een gemiddelde score van 8,5. Aan het cliënttevredenheidsonderzoek hebben 2.044 cliënten meegedaan.

De uitslagen van het cliëntervaringsonderzoek van Mentaal Beter aan de hand van de CQi (Consumer Quality Index) is geanalyseerd door onafhankelijk onderzoeksbureau TRIQS. Mentaal Beter scoort hoger ten opzichte van de spiegelgroep op alle dimensies van de CQi, namelijk: ‘Bereikbaarheid’, ‘Informatie behandeling’, ‘Keuzemogelijkheden’, ‘Bejegening’ en ‘Hulpwensen’.

Ieder jaar maakt Mentaal Beter een verbeterplan op basis van de uitkomsten van deze meting. De CQi is een gestandaardiseerde systematiek voor meten, analyseren en rapporteren van klantervaringen in de zorg. Deze systematiek is gebaseerd op een mix van de Amerikaanse CAHPS en de door het NIVEL ontwikkelde QUOTE vragenlijsten. Beide zijn wetenschappelijk gefundeerde instrumenten. Het is een instrument dat naast de tevredenheid vooral de ervaringen van cliënten in de zorg meet. Het gebruik van dit instrument wordt gesteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en alle partijen in de zorg.

ZorgkaartNederland

De website van ZorgkaartNederland is ontwikkeld om de cliënt een betrouwbaar en objectief referentieplatform aan te bieden met ervaringen over de gezondheidszorg en dus ook de geestelijke gezondheidszorg (ggz). ZorgkaartNederland wil met behulp van kwalitatieve recensies van cliënten een transparant advies aanbieden.

De vestigingen van Mentaal Beter zijn aangesloten bij ZorgkaartNederland en kunnen ook door u beoordeeld worden.

Mentaal Beter wordt op ZorgkaartNederland beoordeeld met een 8.7!

Zoek een praktijk
v
v
Toon praktijken
Uitgebreid zoeken
Cliëntenraad Mentaal Beter
Uitslagen cliëntervarings- en tevredenheidsonderzoek (CQi)